نکات مهم بازاریابی از آ تا ی
بخشی از مقاله زیبای نخبگان در بازاریابی نویسنده : سالتان کرمالی مترجمان : دکتر احمد روستا / مهندس فرزاد مقدم
آغاز کار ، هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی با استراتژی سازمان است
باید رفتار خریدار را هم به لحاظ فردی و هم به لحاظ گروهی ( خریدهای سازمانی ) بررسی کنید.
تا آنجایی که ممکن است جهت حفظ مزیت رقابتی، محصولات و خدمات خود را متمایز کنید.
ثانیه به ثانیه اهداف خود را یادآوری کرده و از آن پیروی کنید.
جهت تشخیص فرصتها و چالشهای موجود، محیط بازار را به دقت بررسی کنید.
چنانچه لازم است فرایند جهانی سازی را آغاز کرده اما به نیازهای داخلی نیز توجه کنید.
حائز اهمیت است که بر کنترل سنجش و تطابق هدفهای بازاریابی با یکدیگر تمرکز کنید.
خبر گیری و کسب اطلاعات در مورد رقبا میتواند دانش سازمانی شما را تغییر دهد.
در راستای استراتژی بخشبندی بازار هدف، اجزای مختلف آمیخته بازاریابی را به گونهای مطلوب با یکدیگر ترکیب کنید تا موثر واقع شوند.
ذات دانشی که از مشتریان و رقبا کسب میکنید اگر به گونهی مؤثری استفاده شود، قدرت رقابت را در شما افزایش میدهد.
رویه صحیح آن است که به سخنان مشتریان و شرکای تجاری خود به دقت گوش کنید.
زوایاس عملکرد خود را ارزیابی، فعالیتهای بازاریابی خود را کنترل و کارمندانتان را تشویق کنید.
کنکاشها و ارزیابیهای غیر مالی به اندازهی ارزیابیهای مالی مهم هستند.
گامهای بر داشته شده در برنامههای عملیاتی بازاریابی، باید بخشی از برنامه استراتژیک بازاریابی باشد.
فراموش نکنیدکه جهت حفظ کارایی بازاریابی خود باید افراد(کارمندان و مشتریان) ، عملکرد و تولیدات خود را همواره کنترل کنید.
قطعا کیفیت باید عاملی اصلی و تاثیر گذار بر تمام زوایای عملکرد تجاریتان باشد.
سریعا بازاریابی ارتباطی خود را تقویت کنید.
شعار اصلی سازمان شما باید ارایه خدمات عالی به مشتریان باشد.
لازم است که سازمان خود را به یک سازمان بازارگرا تبدیل کنید.
ماهیت اصلی بازاریابی را درک کنید.
نهایتاً، پیروی از ارزشهای اخلاقی موجب میشود که شما برای مشتریان خود ارزش قائل شوید.
واضح است که تنها کسب مزیت رقابتی کافی نیست شما باید آن را حفظ کرده و در جهت بقای آن بکوشید.
همیشه اعتقاد راسخ، تعهد و روابط اجتماعی قوی باعث موفقیت شما در زمینهی بازاریابی میشود.
یادتان نرود که برای کسب نتایج مثبت در زمینهی بازاریابی باید اشتیاق و رغبت را در کارمندانتان افزایش دهید.